Jij weet wat je wil vertellen, maar hoe neem je je publiek mee in je verhaal? Dankzij de juiste woorden, beelden en structuur breng jij binnenkort elke materie als een inspirerend verhaal dat je lezers boeit én aanzet tot actie. Tijdens deze praktische opleiding bouw je je eigen voorbeelden om tot een verhaal met impact. We focussen hierbij vooral op geschreven teksten, zowel voor sociale media als op papier.
INHOUD
- wat is storytelling
- wanneer en voor wie kan je storytelling inzetten
- 5 elementen voor een verhaal met impact
- verhaaltechnieken toepassen op eigen materiaal
- persoonlijk actieplan
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met eigen materiaal. Breng dus minstens één stuk informatie mee waarmee jij je storytelling skills wil oefenen.
DOELGROEP
Je wil meer impact hebben met je communicatie.
LEERDOELSTELLINGEN
Na deze opleiding ken je:
- de fundamenten van storytelling
- technieken om stakeholders te engageren
- de rol van storytelling in jouw context
- methoden om complexe informatie helder te communiceren
- best practices voor het creëren van verhalen
Na deze opleiding kun je:
- je boodschap op een boeiende én wervende manier overbrengen aan je doelpubliek
- de juiste verhaaltechnieken voor een bepaald type media kiezen
- doelgroepen onderscheiden en je tot specifieke doelgroepen richten
- informatie omzetten in wervende verhalen