AP for professionals

Aankoopproces stroomlijnen: efficiënt inkopen bij een lokaal bestuur

Campus Lange Nieuwstraat - Lange Nieuwstraat 101 - 2000 Antwerpen

Ervaar jij ook obstakels bij de praktische organisatie van een overheidsopdracht? Wordt er ook altijd naar jou gekeken als aankoper om elke fase te trekken?

In deze hands-on opleiding leer je samen met een ervaren aankoper hoe je elke fase van een overheidsopdracht – van voorbereiding tot uitvoering – soepel en efficiënt aanpakt. Tijdens twee halve dagen krijg je praktijkgerichte inzichten en oefen je aan de hand van een realistische casus. Geen droge theorie, maar concrete tips en direct toepasbare technieken die je meteen kunt inzetten.

 

INHOUD

voormiddag 1:

  • fasen van de opdracht
  • rollen en verantwoordelijkheden
  • uitdagingen en valkuilen
  • tips voor procesverbetering
  • efficiënt communiceren
  • praktische opvolging

 

voormiddag 2:

  • uitwerken van een casus

 

DOELGROEP

aankopers en leden van een aankoopteam

 

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • tips and tricks om je organisatie te motiveren
  • samenwerkingsmogelijkheden binnen het aankoopproces
  • goedkeuringsflows en besluitvorming

 

Na deze opleidng kun je:

  • een aankoopopdracht van begin tot einde organiseren en begeleiden

 

VOORKENNIS

overheidsopdrachten

Datum en tijd

dinsdag 29 april 2025
09:00 ⇾ 12:00

dinsdag 13 mei 2025
09:00 ⇾ 12:00

Einde inschrijvingen: maandag 12 mei 2025 (23:59)
Annulatie mogelijk tot: woensdag 09 april 2025 (23:59)

Programma

Contactpersoon

Tamara Staes

+32 3 203 42 52

tamara.staes@ap.be