AP for professionals

Klantgerichte mails schrijven

Campus Lange Nieuwstraat - Lange Nieuwstraat 101 - 2000 Antwerpen

Heb jij al eens een mail verstuurd die achteraf bekeken wat te hard was? Of misschien eentje die niet goed begrepen werd? Of lukte het niet helemaal om je boodschap krachtig te formuleren? Mails schrijven die begrepen worden zoals jij ze bedoelt. Dat is het resultaat van deze opleiding!

 

INHOUD

  • het verschil tussen klantgericht en klantvriendelijk mailen
  • aan de slag met eigen mails en oefeningen
  • duidelijk formuleren en structureren
  • e-mailetiquette
  • spelling
  • online tools en AI gepast gebruiken

 

DOELGROEP

Medewerkers binnen de openbare sector en non-profit.

 

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je:

  • het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid in een mail
  • het belang van de toon van een mail
  • nuttige online tools die je het leven vergemakkelijken
  • de regels rond e-mailetiquette

 

Na deze opleiding kun je:

  • beslissen of een e-mail het beste kanaal is voor je boodschap
  • de mail duidelijk structureren
  • aangepast taalgebruik hanteren, op maat van de lezer
  • gepast reageren op klachten
  • slecht nieuws brengen per mail
  • online hulpmiddelen inzetten

 

BIJKOMENDE INFORMATIE

Dit is geen opleiding Outlook. We gaan ervanuit dat je de basis kent van e-mails schrijven in een mailprogramma

 

Datum en tijd

maandag 10 maart 2025
09:00 ⇾ 16:00

Einde inschrijvingen: vrijdag 07 maart 2025 (13:00)
Annulatie mogelijk tot: dinsdag 18 februari 2025 (09:00)

Programma

Contactpersoon

Ilse De Rydt

+32 3 203 42 56

ilse.derydt@ap.be