AP for professionals

Aan de slag met het debiteurenbeheer van lokale besturen

Campus Lange Nieuwstraat - Lange Nieuwstraat 101 - 2000 Antwerpen

“Superinteressante opleiding die een stevige basis geeft voor alles wat te maken heeft met debiteurenbeheer. Boeiend gebracht en aangevuld met tal van praktijkvoorbeelden.” – Karen Berghmans,
bestuurssecretaris aankoop en aanbestedingen, lokaal bestuur Mol

Door budgettaire krapte bij de lokale besturen krijgt debiteurenbeheer steeds meer aandacht.

Alle aspecten van dit veelzijdige onderwerp komen tijdens deze opleiding aan bod: financiële, juridische, administratieve en  organisatorische. Kortom, aan de slag!

 

INHOUD

  • wat is debiteurenbeheer
  • doelstellingen en kritische succesfactoren
  • naar één debiteurenbeheer voor gemeente en OCMW
  • soorten opbrengsten van gemeente en OCMW
  • invordering van (kohier)belastingen en van niet-fiscale vorderingen
  • praktische, juridische, financiële en boekhoudkundige topics
  • rapportering over debiteurenbeheer

 

DOELGROEP

financieel directeurs en medewerkers financiële dienst van lokale besturen

 

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleidinge ken je:

  • de begrippen die gehanteerd worden in het kader van debiteurenbeheer

 

Na deze opleiding kun je:

  • het debiteurenbeheer in je bestuur optimaliseren

Datum en tijd

maandag 12 mei 2025
09:00 ⇾ 16:30

Einde inschrijvingen: zondag 11 mei 2025 (23:59)
Annulatie mogelijk tot: dinsdag 22 april 2025 (23:59)

Programma

Contactpersoon

Tamara Staes

+32 3 203 42 52

tamara.staes@ap.be