AP for professionals

Fraude bij identiteitsdocumenten: valse papieren herkennen

Campus Lange Nieuwstraat - Lange Nieuwstraat 101 - 2000 Antwerpen

“Zeer interessante materie, ik heb nu een betere kijk op de identiteitsdocumenten. Iedereen die bij Burgerzaken werkt, zou deze opleiding moeten volgen.” - “Een zeer enthousiaste begeleider met kennis van zaken.” – reacties deelnemers

Als medewerker van de dienst Burgerzaken kom je dagelijks in aanraking met reis-, verblijfs- en identiteitsdocumenten. Soms twijfel je wel eens over de echtheid van deze documenten.

Tijdens deze praktijkgerichte opleiding leer je om snel en adequaat de echtheid van documenten te bepalen.

INHOUD

  • controlemethodologie inzake valse Belgische en buitenlandse documenten
  • methode voor documentencontrole: identiteitskaarten, rijbewijzen, paspoorten, verblijfskaarten
  • gebruik van de juiste technische middelen

 

DOELGROEP

Medewerkers van de dienst Burgerzaken

 

LEERDOELSTELLINGEN

Na deze opleiding ken je

  • de meest courante beveiligingsmethoden van Belgische en buitenlandse identiteitsdocumenten

 

Na deze opleiding kan je

  • identiteitsdocumenten op echtheid controleren
  • de juiste technische middelen gebruiken voor kwaliteitscontrole

 

BIJKOMENDE INFO

Het herkennen van valse papieren is één ding. Maar wat doe je als je een geval van identiteitsfraude vaststelt? Welke procedures zijn er en hoe kan jij tewerk gaan om identiteitsfraude te bestrijden? Hierover kom je meer te weten tijdens de opleiding ‘Fraude bij identiteitsdocumenten: procedures en aanpak op de dienst Burgerzaken’ op 25 maart 2025.

Datum en tijd

dinsdag 01 april 2025
09:00 ⇾ 16:00

Einde inschrijvingen: maandag 31 maart 2025 (12:00)
Annulatie mogelijk tot: maandag 10 maart 2025 (23:59)

Programma

Contactpersoon

Ilse De Rydt

+32 3 203 42 56

ilse.derydt@ap.be