AP for professionals

Klantgerichtheid: de klant centraal

Campus LNI - Lange Nieuwstraat 101 - 2000 Antwerpen

IETS VOOR JOU?

Wil je dat klantgericht denken en handelen vanzelfsprekend wordt in jouw organisatie? In deze opleiding leer je hoe je samen een servicecultuur opbouwt waarin de klant altijd centraal staat. Met praktische tools en inspirerende voorbeelden ontdek je hoe iedereen kan bijdragen aan een positieve klantbeleving en langdurige relaties. Versterk jouw organisatie met een sterke klantfocus en zorg dat service echt in het DNA van je team komt.

 

WAT LEER JE?

  • de betekenis en impact van een servicecultuur
  • kenmerken van klantgericht gedrag en denken
  • praktische tools voor het implementeren van cultuurverandering
  • communicatie en betrokkenheid stimuleren
  • omgaan met weerstand en blokkades
  • klantgerichtheid borgen in de dagelijkse praktijk

 

Na deze opleiding ken je:

  • de principes van een servicecultuur en het belang ervan voor organisatiesucces
  • hoe klantgerichtheid de klantbeleving en loyaliteit versterkt
  • praktische interventies om klantgericht denken en handelen te stimuleren
  • de rol van communicatie en samenwerking in het verankeren van klantgerichtheid
  • technieken om weerstand of negatieve attitudes te herkennen en om te buigen

 

Na deze opleiding kun je:

  • de huidige cultuur analyseren en gewenste klantfocus formuleren
  • klantgerichtheid actief uitdragen en stimuleren binnen je team
  • klantgerichte processen en gedrag signaleren en verbeteren
  • met tools en voorbeelden medewerkers verbinden aan klantgerichte waarden
  • weerstand en belemmeringen aanpakken met effectieve communicatietechnieken
  • samenwerken aan een cultuur waarin klant centraal staat en dit zichtbaar wordt in het werk

 

DOELGROEP

  • medewerkers en leidinggevenden die klantgerichtheid willen versterken
  • organisaties die service als kernwaarde willen verankeren

 

 

Datum en tijd

donderdag 12 november 2026
09:00 ⇾ 16:00

Einde inschrijvingen: woensdag 11 november 2026 (12:00)
Annulatie mogelijk tot: vrijdag 23 oktober 2026 (23:59)

Programma

Contactpersoon

Tamara Staes

+32 3 203 42 52

tamara.staes@ap.be