IETS VOOR JOU?
In een veeleisende werkomgeving botsen we allemaal wel eens op frustratie, spanning of emoties die ons uit balans brengen. Deze opleiding helpt je begrijpen wat er schuilgaat achter je emoties en hoe je ze constructief inzet.
Herken je dat je soms te fel reageert in stressmomenten? Of dat emoties van anderen je werk beïnvloeden? Dan is deze opleiding jouw kans om bewust te leren sturen.
Ben jij iemand die wil groeien in emotionele veerkracht en verbindende communicatie? Dan is deze opleiding echt iets voor jou!
WATLEER JE?
- je ontdekt hoe emoties ontstaan en welke functie ze hebben
- je leert emoties bij jezelf en anderen herkennen en benoemen
- je oefent technieken om emoties te reguleren in uitdagende situaties
- je versterkt je empathisch vermogen en leert op een assertieve manier communiceren
- je ontwikkelt een persoonlijk actieplan om emotionele veerkracht op te bouwen
Na de opleiding ken je:
- de verschillende soorten emoties en hun impact op gedrag en communicatie
- technieken om emoties te herkennen en te benoemen
- methodes om rustig en professioneel te blijven ook bij aanvallend of onredelijk gedrag
- de belangrijkste valkuilen bij het onderdrukken of negeren van emoties
- de principes van empathische communicatie en actief luisteren
- de impact van niet-verwerkte emoties op communicatie, samenwerking en teamdynamiek
- praktische stappen om conflicten om te buigen naar constructieve gesprekken, waarin je samen met de klant tot een oplossing komt
DOELGROEP
Medewerkers en leidinggevenden die bewuster willen omgaan met emoties in stressvolle situaties of in teamcontexten.